ARCHITEKTURA BYDLENÍ DESIGN

Reality na dlani

Zastupitelé dali souhlas opravě mostu generála Pattona

04.03.2016

Plzeň 4. března - Oprava mostu generála Pattona, která bude mít v Plzni zřejmě největší vliv na dopravu za poslední desetiletí, začne počátkem příštího roku a skončí na podzim roku 2018. Na stavbě města a státního Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) za 205 milionů korun bez DPH začnou letos na podzim sanační práce. Městští zastupitelé veřejnou zakázku schválili, nyní ji musí schválit vláda.

Dodavatel stavby by měl být znám v létě, ale je nesmysl jednu mostovku zavírat před zimou, takže se letos udělají všechny práce, které půjde udělat v okolí mostu, řekl dnes ČTK náměstek primátora Petr Náhlík (KDU-ČSL). Nejdůležitější most v Plzni leží na přetížené hlavní spojce největších plzeňských sídlišť Lochotín a Vinice se středem města.

Rekonstrukce dvou spojených mostů měla začít letos v květnu. "Problém je s novým zákonem o zadávání veřejných zakázek. Pokud se dávají dohromady na takto velké stavbě veřejný a státní investor, tak musí schválit stavbu i vláda, což bude trvat tak tři měsíce," řekl Náhlík.

"Stav mostu patří k nejhorším na silnicích první třídy v Plzeňském kraji," uvedl náměstek primátora Pavel Šindelář (ODS). Rekonstrukce zahrne kompletní sanaci spodní stavby, nosné konstrukce, novou vyrovnávací spojovací desku a nové uložení tramvajové tratě na mostě. Součástí bude i rekonstrukce chodníků na mostě, obnova schodišť, přeložky sítí, trakčního vedení a nové veřejné osvětlení.

"Směrem do centra Plzně přibude třetí pruh. Dnes jsou v obou směrech pouze dva," uvedl Náhlík. Navíc Plzeň letos na podzim zahájí stavbu třetího pruhu na Karlovarské třídě, od lékařské fakulty po kruhovou křižovatku Rondel. Cílem radnice je, aby se už od fakulty mohly autobusy MHD i ty objednávané krajem a vozy záchranného systému řadit do samostatného pruhu vpravo směrem do centra. Podle Náhlíka je to výhodné kvůli tomu, že zhruba 95 procent autobusů směřuje v sadech Pětatřicátníků doprava na centrální autobusové nádraží.

Jako první přijde na řadu levý most ve směru na Lochotín, v roce 2018 pak pravý most na Bory. Provoz bude vždy zachován ve dvou zúžených jízdních pruzích pro každý směr. Tramvaje budou jezdit v některých etapách stavby jen po jedné koleji.

Předpokládaná cena zakázky činí 205 milionů korun, město dá 30 milionů Kč. "Most je státní a jediné, co je na něm městského, je tramvajová trať. Hradíme pouze to, co se týká této trati," dodal Náhlík.

(čtk)