ARCHITEKTURA BYDLENÍ DESIGN

Reality na dlani

Jeřáb začal usazovat nosníky nového mostu lanovky na Petřín

20.01.2016

Praha 20. ledna - Jeřáb začal usazovat nosníky nového mostu lanovky na Petřín. Původní most ujížděl ze svahu, jeho výměna vyjde asi na 24 milionů korun. Lanovka se v září zastavila na sedm měsíců, znovu se rozjede v druhé polovině března. ČTK o tom informoval mluvčí pražského dopravního podniku Jiří Štábl. Lanovka se v Praze poprvé rozjela roku 1891, ročně přepraví kolem 1,9 milionu lidí.

"Most na lanové dráze se vlivem špatného podloží pohyboval směrem k stanici Újezd a mírně se nakláněl směrem ke Smíchovu. Rekonstrukce nám zajistí větší stabilitu a bezpečnost. Nová mostní konstrukce bude odlehčena a podpěry budou lépe fixované do svahu," popsal Štábl.

Opravy začaly loni v září. Hotové už jsou všechny bourací práce a do svahu zafixované podpěry. Dnes začal druhý největší jeřáb v Česku ukládat části mostu. Kolos vážící 96 tun musel podle Štábla se svou cestou na Petřín čekat na vhodné počasí, kdy budou příjezdové cesty ke stanici Nebozízek díky mrazu zpevněné. Prvních osm nosníků usadí pomocí jeřábu dnes, druhou polovinu mají v plánu ve čtvrtek.

Mimo mostu se pracuje také na zábradlí nebo osvětlení, odstávku podnik využije také k pravidelné revizi dráhy i vagonů, kde budou vyměněny podlahy a úpraven vnější lak. "Zároveň technici provedou kontrolu elektrického zařízení lanové dráhy, výměnu tažného a brzdných lan, kontrolu tratě, ale i opravy objektů stanic lanové dráhy," dodal mluvčí.

Lanovku DPP zavírá kvůli revizím pravidelně každý půlrok, a to vždy na jaře a na podzim - doba výluky se v těchto případech většinou pohybuje v řádu dnů. Dráha je v provozu od 09:00 do 23:20, přičemž od listopadu do března má interval 15 minut a od dubna do října 10 minut. Poprvé se rozjela v roce 1891, v současné podobě funguje od roku 1985. Délka tratě je 510 metrů, jsou na ní tři zastávky a jezdí zde dva vozy.

(čtk)