ARCHITEKTURA BYDLENÍ DESIGN

Reality na dlani

Ostrava chystá výstavbu záchytného parkoviště

31.05.2017

Ostrava 31. května - Ostrava chystá výstavbu odstavného parkoviště, které má být v blízkosti tramvajové točny u ulic Hlučínská a Slovenská. Záchytné parkoviště by mělo sloužit především řidičům mířícím do krajské metropole z oblasti Opavska. Město očekává, že by na parkovišti odstavili své vozy a dále pokračovali MHD. Novinářům to dnes řekl primátor Tomáš Macura (ANO).

Parkoviště na principu park&ride (zaparkuj a jeď) by mohlo mít kapacitu až 150 automobilů. "Snažíme se v urychleném tempu dobudovat poměrně fatálně chybějící park&ride parkoviště na těch příjezdových komunikacích do města. Souvisí to samozřejmě se záměrem ekologizace dopravy uvnitř města, kdy našim záměrem je, aby motoristé byli hlavně pozitivním způsobem motivováni k tomu, aby na těch parkovištích svá auta nechali," uvedl Macura.

Cílem města je, aby parkoviště byla bezpečná, měla by být tedy střežená. Součástí parkoviště by mělo být i sociální zařízení a město zvažuje, že by tam mohla být například i půjčovna kol.

"Máme vytipováno několik míst, z logiky věci je to samozřejmě klíčové na těch hlavních příjezdových komunikacích, ať už od Frýdku-Místku, Havířova, Opavy či Hlučína. Nejdál jsme v přípravě právě s parkovištěm na tramvajové smyčce na příjezdu od Hlučína, kde se ráno i odpoledne tvoří poměrně velké kolony a ten provoz je tam hustý," řekl Macura.

Město nyní vyhlásilo výběrové řízení na projekt parkoviště. Jeho vypracování by nemělo stát více než milion korun. Primátor očekává, že výstavba samotného parkoviště by mohla přijít na 18 až 20 milionů korun. Parkoviště by mohlo být hotovo na konci roku 2018.

Nyní je odstavné parkoviště například na Hranečníku, ale podle primátora původní projekt nebyl ideální, město se tedy snažilo alespoň o některá vylepšení, jako je například přítomnost strážníků. Do budoucna by ale řidiči využívající park&ride mohli mít například i nějaké úlevy na jízdném tak, aby byli motivování parkoviště využívat. Parkovištím by se musel přizpůsobit i počet tramvajových spojů, který by měl být v daném místě intenzivnější.

(čtk)