ARCHITEKTURA BYDLENÍ DESIGN

Reality na dlani

V Kuřimi může vzniknout jezdecký klub

13.04.2016

Kuřim (Brněnsko) 13. dubna - Odbor životního prostředí jihomoravského krajského úřadu vydal souhlasné stanovisko ke stavbě jezdeckého klubu v Kuřimi na Brněnsku u rybníku Srpek. Vyplývá to z dokumentů na portálu EIA. Podnikatel Marian Michlíček chce stavět zhruba na čtyřech hektarech.

Začít chtěl už loni, zdržel ho však nesouhlas České inspekce životního prostředí a některých místních obyvatel, kvůli čemuž bylo nutné vypracovat nový posudek vlivů na životní prostředí a oponentský posudek. Krajský úřad uložil investorovi podmínky, za nichž je možné klub postavit a provozovat. "Nyní se pokračuje územním řízením. Pokud půjde proces dle běžných lhůt a neobjeví se komplikace, předpokládáme, že stavba začne na podzim," napsal ČTK Michlíček.

V areálu má vzniknout krytá i nekrytá jízdárna, stáje a jezdecký klub s restaurací. Ve stájích má být pro koně 22 boxů. Město už nemůže do procesu zasáhnout, protože podle právních stanovisek je záměr v souladu s územním plánem. Nyní už bude rozhodovat pouze stavební úřad při vydávání územního rozhodnutí a stavebního povolení.

Již dříve si město na Michlíčkovi vymohlo úpravu příjezdu k areálu kvůli obavám ze zvýšené dopravy. "Auta nebudou jezdit kolem rybníku, ale podél trati a do areálu vjedou shora," řekl už dříve místostarosta David Holman.

Někteří lidé se také obávali zhoršení hydrologických poměrů či zápachu z chovu koní. Tyto připomínky zapracoval odbor životního prostředí do podmínek pro stavbu a provoz. Investor musí udělat hydrogeologický průzkum a hydrodynamickou zkoušku. Pokud bude průzkumný vrt úspěšný, bude se z něj do studny odebírat voda, v opačném případě se musí zlikvidovat. Voda používaná k umývání koní a stájí musí jít do splaškové kanalizace. Mezi rybníkem a areálem musí také vzniknout pás zeleně.

Během provozu musí majitel denně sbírat koňský trus, v suchých obdobích musí jízdárnu kropit, aby se zamezilo nadměrné prašnosti. "Dané podmínky pro nás omezující nejsou a některé už jsme zapracovali do projektové dokumentace, některé jsme dokonce řešili už v původní verzi projektu. Například otázku prašnosti budeme řešit nejmodernějším způsobem řízené spodní závlahy," uvedl Michlíček.

(čtk)